Центр професійного розвитку педагогічних працівників
Степанківської сільської ради Черкаського району Черкаської області
Центр професійного розвитку педагогічних працівників
Степанківської сільської ради Черкаського району Черкаської області
Нормативно-правові документи

Конвенція ООН про права осіб з інвалідністю

Закони

Конституція України

Закон України “Про внесення змін до деяких законів України щодо доступу осіб з особливими освітніми потребами до освітніх послуг”

«Про повну загальну середню освіту»

«Про реабілітацію осіб з інвалідністю в Україні»

«Конвенція про права осіб з інвалідністю»

«Про основи соціальної захищеності осіб з інвалідністю в Україні»

Закон України «Про освіту» № 2145-VII від 05.09.2017 (із змінами)

Закон України «Про внесення змін до деяких законів України про освіту щодо організації інклюзивного навчання» (№1324 – VІІ від 5 червня 2014 року)

Закон України «Про внесення змін до деяких законів України щодо прав інвалідів» (№ 4213-VI від 22.12.2011)

Закон України «Про внесення змін до законодавчих актів з питань загальної
середньої та дошкільної освіти щодо організації навчально-виховного
процесу» (№2442-17 від 06.07.2010)

Закон України «Про дошкільну освіту» 

Постанови/Розпорядження

Постанова №1036 від 26.08.2025 — про внесення змін до Порядку організації інклюзивного навчання у ЗДО, що викладено у новій редакції.

Постанова №381 від 04.04.2025 — затверджує Порядок утворення та функціонування спеціальних груп вихованців у ЗДО, що набирає чинності з 01.08.2025.

Про внесення змін до порядків, затверджених постановами Кабінету Міністрів України від 10 квітня 2019 р. № 530 і від 15 вересня 2021 р. № 957 Постанова КМУ № 483 від 26.04.2022 року

Розпорядження Кабінету Міністрів України від 14.04.2021 № 366-р “Про схвалення  національної стратегії зі створення безбар’єрного простору в Україні на період до 2030 року”

Постанова Кабінету Міністрів України від 15.09.2021 № 957 “Про затвердження Порядку організації інклюзивного навчання у закладах загальної середньої освіти”

Постанова Кабінету Міністрів України від 28.07.2021 № 769 “Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 10 квітня 2019 р. № 530 “Про затвердження Порядку організації діяльності інклюзивних груп у закладах дошкільної освіти”

Постанова Кабінету Міністрів України від 21.07.2021 № 765 “Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України щодо організації навчання осіб з особливими освітніми потребами”

Постанова Кабінету Міністрів України від 21.08.2019 № 800 “Про порядок підвищення кваліфікації педагогічних і науково-педагогічних працівників”

Постанова Кабінету Міністрів України від 21.08.2019 № 779 “Про організацію інклюзивного навчання в закладах позашкільної освіти”

Постанова Кабінету Міністрів України від 10.04.2019 № 530 “Про затвердження Порядку організації діяльності інклюзивних груп у закладах дошкільної освіти”

Постанова Кабінету Міністрів України від 09.08.2017 № 588 “Про внесення змін до Порядку організації інклюзивного навчання у загальноосвітніх навчальних закладах”

Постанова Кабінету Міністрів України від 21.08.2013 № 607 “Про затвердження Державного стандарту початкової загальної освіти для дітей з особливими освітніми потребами”

Постанова Кабінету Міністрів України від 01.08.2012 № 706 “Про затвердження Державної цільової програми “Національний план дій з реалізації Конвенції про права осіб з інвалідністю” на період до 2020 року

Постанова Кабінету Міністрів України від 15.08.2011 № 872 “Про затвердження Порядку організації інклюзивного навчання у загальноосвітніх навчальних закладах”

Постанова Кабінету Міністрів України від 23.04.2003 № 585 “Про встановлення тривалості здобуття повної загальної середньої освіти особами з особливими освітніми потребами у закладах загальної середньої освіти”

Постанова Кабінету Міністрів України від 26 серпня від 24 березня 2021 р.
№ 305 «Про затвердження норм та Порядку організації харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку»

Постанова Кабінету Міністрів України від 15 вересня 2021 р. № 957  «Про затвердження Порядку організації інклюзивного навчання у закладах загальної середньої освіти»

Постанова Кабінету Міністрів України від 16 березня 2019 р. №221 «Про затвердження Положення про спеціальну школу та Положення про навчально-реабілітаційний центр»

Постанова Кабінету Міністрів України від 4 квітня 2019 р. № 530 «Про затвердження Порядку організації інклюзивного навчання у закладах дошкільної освіти

Постанова Кабінету Міністрів України від 10 липня 2019 р. № 636 « Про затвердження Порядку організації інклюзивного навчання у закладах професійної (професійно-технічної) освіти»

Постанова Кабінету Міністрів України від 10 липня 2019 р. № 635 «Про затвердження Порядку організації інклюзивного навчання у закладах вищої освіти»

Постанова Кабінету Міністрів України від 8 серпня 2012 р. № 734  «Про організацію діяльності загальноосвітніх шкіл та професійних училищ соціальної реабілітації»

Постанова Кабінету Міністрів України від 29 липня 2009 р. N 784 «Про затвердження плану заходів щодо створення безперешкодного життєвого середовища для осіб з обмеженими фізичними можливостями та інших маломобільних груп населення на 2009-2015 роки «Безбар’єрна Україна»

Постанова Кабінету Міністрів України від 17 жовтня 2007 р. №1242 «Про затвердження Державної цільової соціальної програми реформування системи закладів для дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування»

Постанова Кабінету Міністрів України від 23 квітня 2003 р. № 585 «Про встановлення строку навчання у загальноосвітніх навчальних закладах для дітей, які потребують корекції фізичного та (або) розумового розвитку»

Постанова Кабінету Міністрів України від 26 серпня 2002 р. № 1243 «Про невідкладні питання діяльності дошкільних та інтернатних навчальних закладів»

Накази

Наказ Міністерства освіти і науки України від 20 серпня 2025 р. № 1162 “Про внесення змін у методичні рекомендації щодо окремих питань здобуття освіти в закладах загальної середньої освіти в умовах воєнного стану в Україні”.

Наказ МОН від 3 червня 2025 року № 808 «Про затвердження змін до нормативно-правових актів», зокрема «Порядок поділу класів на групи».

Наказ МОН від 02 серпня 2024 р. № 1093 «Про затвердження рекомендацій щодо оцінювання результатів навчання».

Наказ №1182 від 22.08.2024 — затверджує Порядок утворення та умов функціонування спеціальних класів у ЗЗСО.

Наказ Міністерства освіти і науки України № 836 від 19.09.2022 «Про затвердження типових освітніх програм для 1-2 та 3-4 класів спеціальних закладів загальної середньої освіти для осіб із порушеннями інтелектуального розвитку та визнання такими, що втратили чинність деяких наказів Міністерства освіти і науки України.»

Наказ Міністерства освіти і науки України № 769 від 29.08.2022 «Про внесення змін до типової освітньої програми для 5-10 (11) класів закладів середньої освіти для осіб з особливими освітніми потребами»

Наказ №609 від 08.06.2018 — затверджує Примірне положення про команду психолого-педагогічного супроводу, що є ключовим для роботи з дітьми з особливими освітніми потребами в умовах інклюзії.

 

Наказ Міністерства освіти і науки України № 1317 від 07.12.2021 «Про затвердження типової освітньої програми для 5-10 (11) класів закладів середньої освіти для осіб з особливими освітніми потребами»

Наказ Міністерства освіти і науки України № 944 від 22.07.2020 «Про затвердження типової освітньої програми початкової освіти спеціальних закладів загальної середньої освіти ІІІ ступеня для дітей з особливими освітніми потребами»

Наказ Міністерства освіти і науки України №1310 від 18.10.2019 «Про затвердження Типової програми підвищення кваліфікації педагогічних працівників для роботи в умовах інклюзивного навчання в закладах загальної середньої освіти відповідно до вимог Концепції «Нова українська школа»

Наказ Міністерства освіти і науки України №808 від 10.06.2019 «Про внесення змін до наказу Міністерства освіти і науки України № 627 від 12.06.2018

Наказ Міністерства освіти і науки України № 814 від 26.07.2018 «Про затвердження типової освітньої програми початкової освіти спеціальних закладів загальної середньої освіти для дітей з особливими освітніми потребами»

Наказ Міністерства освіти і науки України № 627 від 12.06.2018 «Про затвердження типової освітньої програми початкової освіти спеціальних закладів загальної середньої освіти II ступеня для дітей з особливими освітніми потребами»

Наказ Міністерства освіти і науки України № 693 від 25.06.2018 «Про затвердження типової освітньої програми початкової освіти спеціальних закладів загальної середньої освіти І ступеня для дітей з особливими освітніми потребами»

Наказ Міністерства освіти і науки молоді та спорту України Міністерства соціальної політики України № 995/557 від 10.09.2012  «Про затвердження Положення про дитячі будинки і загальноосвітні школи-інтернати для дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування»

Наказ Міністерства освіти і науки України № 912 від 01.10.2010 «Концепція розвитку інклюзивної освіти»

Наказ Міністерства освіти і науки України № 1205 від 06.12.2010 «Про затвердження Типових штатних нормативів закладів загальної середньої освіти»

Наказ МОН України від 11.06.2021 № 656 “Деякі питання підвищення кваліфікації педагогічних працівників закладів освіти з інклюзивним навчанням та фахівців ІРЦ”

Наказ МОН України від 01.02.2018 № 90 “Про внесення змін до наказу Міністерства освіти і науки України від 06 грудня 2010 року № 1205” щодо затвердження Типових штатних нормативів загальноосвітніх навчальних закладів

Наказ МОН України від 23.04.2018 № 414 “Про затвердження типового переліку спеціальних засобів корекції психофізичного розвитку дітей з особливими освітніми потребами, які навчаються в інклюзивних та спеціальних класах закладів загальної середньої освіти”

Наказ МОН України від 08.06.2018 № 609 “Про затвердження примірного положення про команду психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами в закладі загальної середньої та дошкільної освіти”

Наказ МОН України від 01.10.2010 № 912 “Про затвердження Концепції розвитку інклюзивного навчання”

 

Листи

Лист «Про організацію освітнього процесу осіб з особливими освітніми потребами в закладах загальної середньої освіти у 2025/2026 навчальному році» № 1/1766625 від 26.08.2025

Лист МОН від 13 серпня 2025 р. № 1/16828-25 «Про інструктивно-методичні рекомендації щодо викладання навчальних предметів / інтегрованих курсів у закладах загальної середньої освіти у 2025/2026 навчальному році” («Освітній навігатор на 2025/2026 навчальний рік»).

Рекомендації щодо підготовки закладів до навчального року, лист МОН № 1/11233-25 від 29.05.2025

Лист МОН від 05.05.2025 №1/9090-25: «Про утворення спеціальних класів у 2025/2026 н. р.”. Цей документ надає актуальні рекомендації щодо створення та функціонування спеціальних класів на 2025/2026 навчальний рік.

Лист МОН від 03.09.2024 №6/679-24: «Про організацію освітнього процесу осіб з особливими освітніми потребами”. Цей лист містить рекомендації щодо організації освітнього процесу для дітей з ООП у 2024/2025 н.р.

Про методичні рекомендації Лист МОН № 6/688-24 від 04.09.24 року

Методичні рекомендації щодо особливостей організації освітнього процесу дітей з особливими освітніми потребами в закладах загальної середньої освіти у 2023/2024 навчальному році (лист МОН України від 31.08.2023 № 1/13094-23)

“Про методичні рекомендації “Безпечне освітнє середовище: Надання індивідуальної підтримки учням з особливими освітніми потребами під час підготовки до реагування на надзвичайні ситуації”лист МОНУ № 1/11479-23 від 03.08.2023

Про організацію освітнього процесу дітей з особливими освітніми потребами у 2022/2023 навчальному році Лист МОН № 1/10258-22 від 06.09.22 року

Щодо асистента учня (дитини) в закладах освіти Лист МОН № 1/9540-22 від 19.08.22 року

Про роботу інклюзивно-ресурсних центрів та організацію освітнього процесу для осіб з особливими освітніми потребами у період воєнного стану Лист МОН № 1/3710-22 від 28.03.22 року

Щодо виплати доплати вчителям за роботу в інклюзивних класах  Лист МОН № 1/11-7346 від 04.10.21 року

Щодо робочого часу керівника інклюзивно-ресурсного центру Лист МОН № 4/763-21 від 15.09.21 року

Лист МОН України від 30.08.2021 № 1/9-436 “Щодо організації навчання осіб із особливими освітніми потребами у закладах загальної середньої освіти в 2021/2022н.р.”

Лист МОН України від 31.08.2020 № 1/9-495 “Щодо організації навчання осіб з особливими освітніми потребами у закладах загальної середньої освіти у 2020/2021 навчальному році”

Лист МОН України від 05.08.2020 № 1/9-420 “Щодо організації навчання осіб з особливими освітніми потребами у закладах загальної середньої освіти у 2020/2021 навчальному році “

Лист МОН України від 30.07.2020 № 1/9-411 “Щодо організації діяльності закладів дошкільної освіти у 2020/2021н.р.

Лист МОН України від 25.06.2020 № 1/9-348 “Щодо створення інклюзивного освітнього середовища в закладах дошкільної освіти”

Лист МОН України від 09.08.2018 № 2.5-2087 “Щодо доплати за роботу в інклюзивному класі”

Лист МОН України від 31.03.2017 № 1/9179 “Щодо постанови КМУ від 14.02.2017 № 88”

Лист МОН України від 18.05.2012 № 1/9-384 “Про організацію інклюзивного навчання у загальноосвітніх навчальних закладах”