Центр професійного розвитку педагогічних працівників
Степанківської сільської ради Черкаського району Черкаської області
Центр професійного розвитку педагогічних працівників
Степанківської сільської ради Черкаського району Черкаської області
Методичне турне «Історичним ядром міста»

Відповідно до плану роботи Центру 09.10.2025 для вчителів історії закладів загальної середньої освіти відбулося методичне турне «Історичним ядром міста». Метою заходу стало поглиблення знань педагогів про історичне минуле Черкас, ознайомлення з результатами археологічних досліджень та формування навичок використання локальної історії в освітньому процесі.

Археолог Михайло Сиволап провів для педагогів пізнавальну екскурсію історичними локаціями, які безпосередньо пов’язані з початками формування міста. Під час зустрічі дослідник розповів про перші поселення, що виникли на території сучасних Черкас, та поділився цікавими фактами з історії місцевої археології.

Михайло Павлович детально описав, як поступово формувався міський ландшафт — від стародавніх насипів на Дзеленьгорі до навколишніх узвозів, що стали головними дорогами давнього міста. Особливу увагу він приділив Будинку Кринського, який має архітектурну та культурну цінність, а також Замковій горі — місцю, де, за археологічними даними, розташовувалося давнє укріплення та перші поселення черкасців.

Педагоги мали змогу дізнатися про черкаський поділ — одну з найстаріших частин міста, а також побачити результати археологічних розкопок, які дозволяють відтворити картину життя середньовічних мешканців Черкас. На Замковому узвозі пан Михайло звернув увагу на дві архітектурні пам’ятки кінця XIX століття — Будинок Школьникова та Будинок Куперштейна, який містяни називають «Будинком з грифонами». Обидві споруди є важливими зразками міської забудови періоду становлення Черкас як промислового та культурного центру.

Організаційний супровід заходу здійснила консультант Центру Віталія Пасічник та відзначила, що подібні ініціативи сприяють професійному зростанню вчителів історії, мотивують їх до створення власних освітніх маршрутів та інтеграції місцевого історичного матеріалу в освітній процес. За словами Віталії Пасічник, поєднання історичних досліджень і педагогічного досвіду дає змогу формувати в учнів зацікавлення рідним краєм та розвивати критичне мислення.