Центр професійного розвитку педагогічних працівників
Степанківської сільської ради Черкаського району Черкаської області
Центр професійного розвитку педагогічних працівників
Степанківської сільської ради Черкаського району Черкаської області
Гендерний підхід  під час вивчення іноземної мови

Сьомий педагогічний практикум вчителів англійської мови TAG-1 «Гендерний підхід  під час вивчення іноземної мови» відбувся 03.10.2024 на базі Леськівського ліцею Леськівської сільської ради.

Ця тема є особливо актуальною, оскільки саме з мови починається формування світогляду людини, комунікативної й літературної компетентностей, що базуються на знаннях, уміннях пізнавального й творчого характеру, соціальних навичках, світоглядних переконаннях тощо. У Державному стандарті базової середньої освіти вказано на необхідність спрямування змісту освіти на формування ціннісних орієнтацій і розвиток творчих здібностей особистості. Вивчення іноземної мови є одним з найважливіших засобів, за допомогою яких відбувається просування ідей гендерної рівності та неможливе без культурологічної лінії, яка своєю метою ставить усвідомлення іноземної мови та літератури як складових частин духовної культури інших народів.

Оксана Харенко, фасилітатор групи, вміло спонукала педагогів до обговорення поняття гендер, гендерної рівності в Україні й світі. Педагоги переглянули та обговорили фільм про соціальну рівність чоловіків та жінок, оцінили навчальні ресурси (підручники) щодо гендерної інклюзивності, розглянули як зображуються різні статі (в текстах, зображеннях, вправах), обговорили як зміцнюють або кидають виклик традиційним гендерним стереотипам в Україні, чи можуть учні «бачити» себе в навчальних матеріалах, чи схожі на них люди на ілюстраціях, чи стосуються ці приклади їхнього життя. Учасники зібрання виявили  у навчальних матеріалах дещо неприйнятне, яке може мати вплив на благополуччя учнів й обговорили можливості вчителя щодо адаптації навчальних ресурсів з урахуванням питання гендерної рівності. Аналізуючи власну роботу, вчителі поділилися спостереженнями за поведінкою учнів у своїх школах, звернули увагу на стан гендерної рівності у закладах освіти, ознайомилися з ідеями та стратегіями виховання гендерної рівності та обрали ті, які вирішили спробувати у своїй професійній діяльності.

Наприкінці педагоги визначили дату, час та тему наступної зустрічі.

Дякуємо Оксані Харенко за майстерність, професіоналізм, творчість та організацію таких цікавих і потрібних зустрічей!